LINN - DAG 3, DET HÄR BEHÖVER JAG TRÄNA MER PÅ

Jag behöver träna mer på min sits, att inte luta mig så mycket framåt, att inte släppa iväg hästen när jag ska fatta galopp utan hålla kvar stödet på yttertygeln.
Jag behöver träna mer på att kunna driva fram sega hästar, typ få igång bakbenen på dom så att dom lättare kommer ner i form.
Det är oxå en sak jag måste träna på. Att få ner hästen i form fortare. Det ska inte behöva ta 50 minuter innan hästen börjar söka sig ner. Utan då ska den vara i form.
Eller det beror ju på vilken häst man har, om den är lätt att få ner i form, om den har lätt för att arbeta och sånt. Men om man är på en dressyr tävling vill man ju ha hästen i form direkt, inte då programmet är slut xd
-
Aa, det är några saker jag behöver träna mer på inom ridningen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0